forgeweb.pl

Jak pracowac wydajniej?

By admin

płyty betonowe na drogi
Wydajność w pracy to bardzo trudny temat. To, że spędzamy w niej 8 godzin nie sprawia wcale, że tyle pracujemy. Pomińmy już nawet przerwy, to czasami okazuje się, że my nie pracujemy nawet połowy tego czasu, który w pracy spędzamy. Jaki jest tego powód? Prawie zawsze jest nim niezorganizowanie, czyli taka sytuacja, kiedy z jednej strony jesteśmy gotowi do pracy, siadamy i pracujemy, ale z drugiej jednak przez cały czas się odrywamy. Wedle filozofii biznesu Kaizen taki stan rzeczy jest po prostu niedopuszczalny. Nie możemy dopuszczać do takiej sytuacji, że marnotrawimy czas, który przeznaczony jest na pracę.
Wtedy nic z tego nie będzie. O ile pracujemy u kogoś i nasze zarobki nie zależą od czasu pracy, o tyle nie jest jeszcze źle. Jeżeli natomiast pracujemy dla siebie i marnujemy czas na jakieś głupoty, to nie jest za dobrze. Wtedy powinniśmy się mocno zastanowić nad tym, na co go poświęcamy i co nam to daje.

Jeżeli przykładowo podczas pracy przy komputerze przez cały czas zaglądamy na strony internetowe, które nas interesują. Może także odwiedzamy Facebooka lub inne miejsca, a to nam niestety nie służy. Marnujemy tylko czas, a i tak nic z tego nie ma.
Dlatego też powinniśmy sobie ustalić jasny harmonogram dnia i powiedzieć sobie wprost, co będziemy robić w czasie pracy, a czego będziemy unikać tak, żeby być bardziej efektywnymi. Dzięki temu szybko zauważymy, że praca nie tylko daje nam teraz więcej satysfakcji, ale również, że po prostu mniej rzeczy robimy na ostatnia chwilę, a to jest bardzo ważne. http://erfit.pl